A régebbi és legújabb cégek is jó, ha megjegyzik, hogy a piacbefolyásolás egyik hatékony módszere a kiállításokon és vásárokon való részvétel. Ekkor sohasem szabad felkészületlenül megjelenni.
A kiállítási stand, a prospektustartó állvány és a rengeteg szórólap egyöntetűen kötelező. Azért fontos a felkészültség, mert a kiállítások és a vásárok sajátos értékesítési helyszíneknek számítanak, ahol mindegyik cég megmutathatja a termékeinek prezentációja révén, hogy mire is képes. A hozzáértők állíthatják, hogy az itteni siker a szakmailag tökéletes előkészítésen múlik. Aki ezt nem veszi komolyan, bizony üres kézzel távozik a rendezvényről. Pontosan emiatt tanácsos a menedzsereknek, cégvezetőknek megismerkedni a különféle rendezvényeken található kiállítási stand fajtákkal.
A bemutatókon sokféle marketing célt lehet elérni. Nem vitás, hogy a kiállítási stand kivételével semmilyen más eszközzel nem érhető el ilyen rövid idő alatt ennyi potenciális szakember. A népszerűsítés azonban hiábavaló lesz, ha a kiállított termékek nem tudják megragadni az érdeklődők, résztvevők figyelmét.