Azok, akik tartottak már előadást bármilyen témában, vagy esetleg ezzel foglalkoznak, tudják, hogy milyen fontos a közönség figyelmének felkeltése. Az emberek tekintete automatikusan megragad bizonyos képek, színkompozíciók láttán. Többféle ilyen figyelemfelkeltő elem létezik, amelyek közül a roll up árak és praktikum is kiemelkedik. Egyszerűségét az adja, hogy könnyen hordozható és szállítható, összeállítva mégis nagy felületet biztosít a reklámnak vagy éppen ismeretterjesztésnek.
Nevét az angol „roll up” –ból kapta, aminek a jelentése az, hogy feltekerni. Ez nagyon kifejező és találó, bár nincs szükség a feltekerésére, hiszen magától megoldja. A roll up árak és felállítás tekintetében sem okozhat problémát, hiszen a gyakorlott előadók tudják, hogy miként kell bánjanak vele, akik viszont még sohasem találkoztak ilyennel és azt sem tudják, hogy melyik végén álljanak neki, azok érdekes pillanatoknak nézhetnek elébe.
Ugyanakkor, ha már egyszer felállították, akkor már minden úgy megy, mint a karikacsapás. Mi is lehet az a tényező, ami befolyásolja a roll up ár alakulását? Többek között az anyag, amiből készül az egy olyan ponyvaanyag, amelyre könnyedén lehet bármilyen grafikát felvinni. Kép és szöveg is hamar készíthető rá, így bármilyen elképzelésünk akad a reklám terén, amit szeretnénk feltüntetni rajta, az nem okoz akadályt. Maga az állván része alumíniumból készül ezért ezt is számításba kell venni, amikor a roll up ára szóba kerül.
Egy előadóteremben akár több ilyen felületet is könnyedén elhelyezhetünk, több irányból is, így amikor a közönség akár melyik irányba fordul, már egyből találkozik is azzal, amit szeretnénk, hogy a fejébe véssen. Természetesen annak fényében, hogy hány darabot veszünk a roll up ára változhat. Amennyiben e mellett a reklámfelület mellett döntünk, érdemes lehet többet beszerezni, ugyanis praktikussága és egyszerűsége nagyon kedvelhetővé és egyedivé teszi, ezért még az sem kizárt, hogy igazán megszeretjük használatát és mindig mellette maradunk.