A mobilfizetés több, mint a jövő fizetési megoldása, mert már ma is kulcsfontosságú eszköz a KKV-k életében, hogy versenyképesek maradjanak. Ez garancia arra is, hogy a cégek megfeleljenek a dinamikusan változó vásárlói igényeknek. A mobilfizetés az egyik leggyorsabban változó trend az üzleti világban, mivel költséghatékony, átlátható, biztonságos, ezért egyszerűbbé és könnyebbé teszi a kiszolgálását.
Miért egyre népszerűbb a mobilfizetés?
Az utóbbi években, az okostelefonok elterjedésével párhuzamosan, a mobilfizetési megoldások is dinamikusan fejlődtek. Az emberek, főként a fiatalabb generációk tagjai jogosan részesítik előnyben az érintésmentes módokat, amik kényelmesebbé teszik a mindennapi vásárlást. Előnyei közé tartozik a készpénzhasználat minimalizálása, de ezen túl számos rendszer integrált hűségprogramokat és kedvezményeket is kínál, amik vonzóak.
Az igazán népszerű rendszerek közé tartoznak olyanok, mint a Google vagy Apple Pay, de vannak magyar fejlesztések is, mint a Gránit, MKB Pay, illetve a Simple by OTP. A leginkább figyelmet igénylő applikáció az új fejlesztésű Qvik. Erről a lehetőségről bővebben is tájékozódhatsz a cmo.hu weboldalon.
Hogyan használhatják ki a KKV-k a mobilfizetés előnyeit?
Gyorsabb tranzakciók és rövidebb sorok
Az érintésmentes fizetéssel a vásárlóid pillanatok alatt fizethetnek, csökkentve a sorban állás idejét. Ez különösen fontos az olyan vállalkozások esetében, ahol gyors kiszolgálást és kiemelt szempontokat kínálnak. Az olyan azonnali fizetési rendszerek révén, mint a Qvik, már nem kell napokat várnod a banki jóváírásra sem, mert a pénz rögtön megérkezik a számládra.
Költséghatékonyság
A mobilfizetési rendszerek gyakran olcsóbb fizetési díjakat kínálnak, mint a hagyományos kártyás megoldások. Ez segít hosszú távon jelentős megtakarítást elérni. A Qvik például csökkenti a megszokott 1-2 %-os tranzakciós díjakat a töredékükre, ami újabb érv mellette.
Jobb ügyfélélmény
Az egyszerű és gyors fizetési lehetőségek növelik a vásárlók elégedettségét, ami segít a hűséges ügyfélkör kialakításában. Nem kell többé hosszú sorokat kiállni a kasszák előtt. Vége a bakjegyek számolgatásának és az elhagyásukból eredő félelemnek.
Marketing lehetőségek
A legtöbb mobilfizetési platform lehetőséget nyújt a vásárlási szokások nyomon követésére, ami személyre szabott ajánlatok és kampányok kidolgozását biztosítja. A vevőidnek pontosan olyan akciókat készíthetsz, amik további vásárlásra ösztönzi őket.
Nagyfokú rugalmasság
A mobilfizetés lehetővé teszi, hogy a vállalkozásod könnyen fogadhasson fizetéseket vásárokon, rendezvényeken vagy házhozszállítás során. Az új ePénztárgép applikációval pedig már számlát is kiállíthatsz, illetve esély van az eNyugta készítésre, így tényleg minden online történik.
Hogyan kezdj bele?
A mobilfizetési rendszerek bevezetése ma már kicsit sem bonyolult folyamat. Első lépésként válassz egy megbízható szolgáltatót, ami a céged igényeinek leginkább megfelel! A CMO folyamatosan fejleszti a szolgáltatásit, ezért biztosan nyújtani tudja azt, amire szükséged van. Fontos továbbá, hogy a személyzeted is megfelelő oktatásban részesüljön, illetve a vásárlóidnak világos kommunikációval jelezd az új fizetési lehetőségek elfogadását! Használd ki bátran a digitalizációban rejlő előnyöket!