Az internet széles kereskedelmi zóna, szinte minden terméket, szolgáltatást lehet rajta keresztül forgalmazni, reklámozni. Azonban a virtuális boltok tulajdonosai ismerik a buktatókat is, amelyeket a kívülálló laikusok nem is sejtenek. Az internetes marketing egyik fő pillére a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás árak, mint minden szolgáltatásnál, a belefektetett energia mértéke.
Hogy mennyit áldoz egy virtuális bolt tulajdonosa a honlap marketingpolitikájára, az a vállalkozás jövedelmének a függvénye. Minden jól irányított cég a költségvetésében még az év elején meghatározza, hogy mennyit lehet költeni a reklámkampányokra. A keresőoptimalizálás árak egy év leforgása alatt keveset változnak, főleg akkor, ha a szolgáltatást szerződés alapján, előre leszögezett körülmények között folytatják. Ez a módszer kiszámíthatóságot biztosít, mivel a jó marketinges szakember előre képes kiszámolni, hogy a befektetett anyagi keret mennyi új látogatót hozhat a virtuális boltnak.
Figyelem! A látogató még nem vásárló! Ahhoz, hogy a honlapra érkező látogatóból vásárló legyen, az ott talált termékek, szolgáltatások minősége, ára el kell nyerje a leendő vásárló tetszését. Ha a keresőfelületről a látogató egy zavaros oldalra érkezik, nem találja az ígért terméket, szolgáltatást, pillanatok alatt bezárja. Az online vásárló alapvető tulajdonsága a türelmetlenség. Ez a típusú vásárló a folytonos időhiány miatt vásárol az online felületeken, kevés idő alatt, jó árakat remél. Ha nem ezt találja a virtuális boltban, akkor átlép a következőre.
A keresőoptimalizálás ezeket a leendő vásárlókat hozza a honlapra. Azt viszont tudni kell, hogy a keresőoptimalizálás árak az elvégzett munka függvénye, tehát minél több prémium link és szöveg kerül beépítésre, annál magasabb díjszabásra számíthat. A keresőoptimalizálás más szolgáltatással összekapcsolva, a keresőoptimalizálás árak csökkenéséhez vezethet, tehát érdemes a szolgáltatótól ezen a téren érdeklődni. Természetesen akciós árakat csak hosszú lejáratú lekötelezés mellett várhatnak.