Miért kerül a konkurencia honlapja mindig előbbre a találati listán? Miért veszíti el a megnyert pozícióját egy megadott kulcsszó egyik hónapról a másikra? Az online világban semmi nincs leszögezve, a honlapok kiértékelése állandó átalakulásban van, az algoritmusok minden előrejelzés nélkül megváltoznak.
A keresőoptimalizálás szabályai változékonyak, az eddig használt módszer pillanatnyilag beválhat, de lehet, hogy a következő hónapban már nem teljesít ugyanúgy. Hogy mekkora ingadozások vannak egy honlap keresettségében, ebből is eredhet.
Azt viszont bátran lehet állítani, hogy a keresőoptimalizálás hozza a legolcsóbban a látogatókat az összes online marketing módszer közül. Persze ingyen semmi nincsen! A keresőoptimalizálás is egy állandó költséget jelent, hiszen folytonos követést és fejlesztést igényel ez a tevékenység. Nem szabad viszont azt hinni, hogy a keresőoptimalizálás egyedül csodát tehet, sokszor szükség van más marketing módszerek támogatására is, hogy a kívánt sikert elérjék. A lényeg, hogy legalább a kezdésnél hozzáértőktől kérjenek szakmai tanácsot.