A fékrendszer pontos működése biztosítja az autó biztonságosságát. A lassulásnál, megállásnál fontos szerepe van. A haladási energiát súrlódó energiává alakítja át, így erősen kopó alkatrésznek számítanak. A modern autóknál a fékrendszer már hidraulikus jelleggel bír. A féket 2 kopó elem alkotja, a fékbetét és a tárcsa. A régebbi típusú autóknál dobfék is van. A fékmunkahenger szerepe nagyon fontos. A fékbetét szorulásánál mindig ellenőrizni kell a féknyereg állapotát is, hiszen ez tartja a betétet. A féknyereg szerves részét képezi a fékmunkahenger, ami szorosan tartja a féktárcsát a fékbetéthez. Egy nyeregben általában egy fékmunkahenger dolgozik, de nem ritka az az eset sem, amikor kettővel találkozunk. Nagyobb teljesítményű autóknál ez megszokott tud lenni. A fékbetét alapanyaga és mérete nagyban függ az autó típusától. A fékbetét hosszú élettartammal rendelkezik, de a kopását nagyban befolyásolja az autótulajdonos vezetési stílusa, a használt útszakaszok típusai. Ha nagyon kopott, akkor azt azonnal cserélni kell.